Поради та консультації











































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































"Дії задля поліпшення апетиту дитини" 



  Не варто садовити дитину під час приймання їжі спиною до дверей, тому щотаке розташування в просторі призводить до появи тривожності та зменшує апетит. Потреба в безпеці є базовою і від її задоволення залежить загальне са­мопочуття дитини і зокрема бажання їсти.

  Не можна об'єднувати за одним столом дошкільників, які зазвичай граються разом, щоб вони не відволікали один одного від процесу харчування.

  Слід увімкнути приємну тиху музику, яка подобається дітям. Це сприяє підви­щенню апетиту, задає певний ритм рухів.

   Варто стежити за температурним режимом. У приміщенні, де їдять дошкіль­ники, не має бути душно чи жарко, адже це різко знижує апетит.

  Не можна примушувати дитину сидіти за столом в очікуванні їжі — це її швидко втомлює та негативно позначається на процесі вживання їжі.

   Під час годування дошкільників слід уникати негативних емоцій та неприєм­них розмов між працівниками дитячого садка та з батьками.

  Не варто сварити дитину перед та під час прийому їжі, адже атмосфера впро­довж уживання їжі має бути спокійною та приємною.

  Не можна виправляти помилки дитини в грубій та різкій формі на кшталт: «Не чавкай!», «Як ти тримаєш виделку?!», «Не криши!» тощо. Це негативно відображається на апетиті дошкільника і його ставленні до процесу харчу­вання.


"Дії у разі відмови дитини від їжі"

     Не можна змушувати дитину їсти або доїдати, тиснути на неї, навіювати почуття вини. Це формує негативне ставлення до процесу вживання їжі та до дорослого, який спонукає дитину доїдати.

    Не слід обіцяти дитині щось в обмін на повністю з'їдену страву на кшталт: «Якщо з'їси — куплю...», «їж, а то Марійка з'їсть», «Не будеш їсти, не підеш на прогулянку», оскільки це знижує цінність їжі та значущість процесу її вживання.

      Не варто вмовляти, залякувати дошкільника та відволікати його іграшками, читанням книг, іграми, для того щоб він з'їв порцію. Це призводить до порушення харчової поведінки.

      Не можна перегодовувати дитину, адже вона з'їдає стільки, скільки потребує її організм у певному віці.

      Слід зрозуміти причину поганого апетиту дитини або надто гострого реагування на їжу. Часто відмова їсти і погіршення апетиту залежать не від якості або смаку страв, а від інших чинників, серед яких нежить, погане відчуття запахів, некомфортні умови перебування, конфліктні чи стресові ситуацій.

    Варто проконсультуватися з педіатром, якщо дитина страждає на часті дис- бактеріози. Надмірну перебірливість в їжі може спричиняти неприємний досвід вживання страв чи продуктів, після яких у дитини з'являлися больові відчуття.

   Можна застосовувати прийом «активного слухання», якщо дитина відмовляється від їжі через втому або засмучення. У такому разі дорослий показує дитині, що розуміє її переживання, «чує» її. Слід запропонувати допомогу, озвучивши відчуття, стан дитини: «Ти стомився, тобі сьогодні складно, тому я тобі допоможу, давай погодую». Або можна відтермінувати прийом їжі: «Не хочеш їсти, тому що засмучений (розгніваний), — відпочинь (заспокойся, хай пройде образа), поїси пізніше». Результатом мудрої, стриманої поведінки дорослого стане те, що дитина передумає та почне їсти. 




Рекомендації в адаптаційний період батькам дітей 

раннього  віку 


      Щоб легше проходило звикання до дитячого саду, ми пропонуємо вам, батькам наступні поради.

1. За місяць до вступу дитини в дитячий садок дотримуйтесь вдома режимних моментів дитячого садка:

a) сніданок о 8.30; обід о 12.00; сон з 13.00 до 15.00;

б) заздалегідь ознайомтеся з меню дитячого саду і по можливості готуйте вдома деякі страви, включаючи в обід повний набір страв (перше, друге, третє);

в) по можливості відучіть дитину від шкідливих звичок: пустушки, пляшки, виключить памперси;

г) приучіть дитину до самостійності: щоб дитина їла по можливості сама, частково одягалася – натягувала труси, колготи, шкарпетки, взуття, користувалася горщиком;

2. Підберіть дитині зручний одяг і взуття, щоб вони відповідали потрібному розміру. Бажано одягати дитині шкарпетки і колготи бавовняні, тому що якщо у дитини запітніли ніжки, їх легше зняти і одягнути.

3. Збираючи дитину в дитячий садок, не квапте її, при цьому самі не дратуйтеся.

4. Приходьте в дитячий сад завчасно, щоб дитина встигла пограти в іграшки до сніданку до 8.15 год

5. Дитина повинна поступово звикати до режиму в дитячому саду: на початку на 1 годину, потім, збільшуючи час перебування в дитячому саду до обіду, потім залишатися на цілий день.

6. Привчайтеся з першого дня відвідування дитиною дитячого садка, дотримуватися порядку в дитячій шафці. Всі речі повинні висіти на пришитих петельках, зайвих речей не повинно бути. Всі речі заздалегідь повинні бути позначені, щоб без зусиль дитина і вихователь могли знайти речі вашої дитини.

7. Якщо до відвідування дитячого саду ви не відучили дитину від шкідливих звичок, то під час адаптації не можна відразу забирати в дитини пустушки, пляшки і так далі.

8. Необхідно вихователю розповісти про індивідуальні особливості своєї дитини, щоб вихователю було легше знайти підхід до неї.

9. Можете своїй дитині давати її іграшки, так як в дитячому саду вони будуть частинкою вашого будинку.

10. Прийшовши з дитиною в дитячий садок, після того як роздягли її, розставання повинно бути швидким і легк11. Тривожний, збуджений стан матері несприятливо впливає на вашу дитину під час звикання, тому що коли у вас підвищується занепокоєння за дитину,вона відповідає також порушенням, протестом і сльозами.

12. Цікавтеся у дитини, як у неї пройшов день, чим вона займалася, в які грала ігри. Дитина із задоволенням з вами поділитися, і знатиме, що її відвідування дитячого садка вам не байдуже.

13. Розкажіть дитині про можливі труднощі в дитячому садку, підбадьорюйте її. Поговоріть про те, що вона може звернутися за допомогою до вихователя, якщо у неї щось не вийде. І що обов’язково їй буде надана допомога.

14. Дитина повинна чути правильне звернення батьків до вихователя (по імені та по батькові) і вчитися цьому самій.

15. Обов’язково дивіться малюнки та вироби з пластиліну своєї дитини. Хваліть свою дитину, так як похвала для неї важлива оцінка її діяльності.

16. Даремно не лайте дитину і не лякайте її дитячим садком, щоб у дитини не склалося негативне ставлення до нього.

17. Прислухайтеся до порад вихователів, так як вони з вашою дитиною знаходяться більший час і допоможуть вам доброю порадою.

 

Шановні батьки, якщо ви будете дотримуватися наших рекомендацій, то ваша дитина швидко і добре адаптується в дитячому садку, і ви отримаєте від цього велике задоволення, і будете працювати спокійно і плідно.

 

"Як батькам потрібно готувати дитину до вступу в дитячий садок"       

 

   Тренувати, буквально, від народження, систему адаптаційних механізмів у дитини і привчати її заздалегідь до таких умов і ситуацій, у яких їй потрібно змінювати форми поведінки.

   Не обговорювати при дитині проблеми, які пов'язані з дитячим садком.

   Усунути анамнестичні фактори ризику, які пов'язані з умовами соціального середовища.

   Заздалегідь дізнатися про всі нові моменти в режимі дня дитячого садка та увести їх до режиму дня дитини вдома.

   Підвищити роль загартовуючих заходів

   Якомога раніше ознайомити дитину з дитячим садком, дітьми.

•  Намагатися віддати дитину до групи садка, де с знайомі діти, з якими вона грається вдома

   Позитивно налаштовувати дитину на те, що вона теж скоро туди піде.

   Вчити дитину всіх необхідних павичок обслуговування.

   Дуже важливо навчити маля гратися.

   Не загрожувати дитині дитячим садком як покаранням за дитячі гріхи, а також за неслухняність.

   Не нервувати і не показувати свою тривожність на порозі вступу дитини в дитячий садок.

   Продумати і зробити так, щоб дитина перші дні не залишалась у дитячому садку на цілий день, а лише на декілька годин.

      Продумати і зробити так, щоб дитина перші дні не залишалась у дитячому садку на цілий день, а лише на декілька годин.

   По можливості розширювати коло спілкування дитини (сусіди, знайомі тощо).

   Значну увагу слід приділяти розвитку мовлення.

   Постійно говорити дитині, що вона дорога, кохана тощо.

   Налаштовувати на мажорний лад. Навіювати малюку думки про те, як це чудово, що він доріс до дитячого садка і скоро почне його відвідувати.

   Налаштовувати на мажорний лад. Навіювати малюку думки про те, як це чудово, що він доріс до дитячого садка і скоро почне його відвідувати.

      А тепер розглянемо, як потрібно поводитися батькам із дитиною, яка вперше почала відвідувати дитячий садок: У перші дні відвідування садка не залишайте дитину одну, побудьте з нею якийсь час на прогулянці, до обіду. Не запізнюйтеся хоча б у перші дні, забирайте дитину вчасно. У наступні дні поступово збільшуйте перебування дитини в групі протягом тижня, починаючи з 1—2 годин, щоб вона усвідомила: розлука з мамою тимчасова, мама завжди повертається

      А тепер розглянемо, як потрібно поводитися батькам із дитиною, яка вперше почала відвідувати дитячий садок: У перші дні відвідування садка не залишайте дитину одну, побудьте з нею якийсь час на прогулянці, до обіду. Не запізнюйтеся хоча б у перші дні, забирайте дитину вчасно. У наступні дні поступово збільшуйте перебування дитини в групі протягом тижня, починаючи з 1—2 годин, щоб вона усвідомила: розлука з мамою тимчасова, мама завжди повертається

   Дайте дитині в дитячий садок улюблену іграшку.

 

   Пограйтеся з дитиною домашніми іграшками в «Дитячий садок», де якоюсь із іграшок буде сама дитина.

   Поспостерігайте, що робить ця іграшка, яка говорить, допоможіть разом із дитиною знайти їй друзів.

   Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини у сім'ї.

   Бережіть її нервову систему.

   Не збільшуйте, а навпаки зменшуйте навантаження на нервову систему.

   Якомога раніше повідомте педагогів про індивідуальні особливості вашого малюка.

   Удома у вихідні дні необхідно дотримуватися такого самого режиму дня, як і в дитячому садочку

   Не реагуйте на витівки та не сваріть за вередування.

   залишіть дитину на кілька днів удома і виконуйте всі рекомендації психолога та лікаря.








     
  














Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.